top of page

Tea Time | Review ,,Pre nego što umrem" - Dženi Daunam

,,Pre nego što umrem'' je potresna priča o devojci Tes koja se bori protiv leukemije i pokušava da prihvati činjenicu da joj je preostalo samo još nekoliko meseci života. Suočena sa smrću, ona nastoji da preostalo vreme iskoristi najbolje što može tako što sastavlja listu od deset stvari koje želi da uradi pre nego što umre, iako shvata da nije lako ograničiti ceo život na samo deset želja. Dženi Daunam je stvorila divan roman sa nezaboravnim likovima koji se međusobno toliko razlikuju, a, ipak, i pred tih razlika, oni ostaju zajedno jer ih objedinjuje Tesina sudbina. U romanu preovlađuju najrazličitije emocije koje su u skladu sa Tesinim pogledom na sopstveno stanje i njenim pristupom borbi protiv smrti. Najupečatljivija emocija jeste ljubav, bilo da je reč o ljubavi porodice, prijatelja ili voljene osobe. Ona je razlog zbog kojeg Tes očajnički želi da živi i koja joj daje snagu da nastavi gotovo izgubjenu borbu.

Knjiga će te navesti na to da počneš da razmišljaš o tome koliko si u stvari srećan. O tome koliko je malo potrebno za sreću. Smrt vreba svake godine, svakoga meseca, svakoga dana, svakoga trenutka. Ona je i sada tu. Verujte mi. Ona čeka. Čeka svoj nastup. Ona čeka, a čekaš i ti. Postoji milion stvari koje bismo želeli da uradimo pre nego što umremo. Je l tako? A šta mi umesto toga radimo? Mi samo čekamo. Čekamo da nam se jednostvno to desi. E pa, ne može tako! Moraš svakoga trenutka gledati na to da ostvariš svoje ambicije. To ne znači da ćeš uspeti svaki put, iz prve. Život se i sastoji od padova i uspona, ali se ne sme sastojati od odustajanja. Tesa nije ni u jednom trenutku odustala. Ostvarila je svoje. Ostvarila je svoje želje i mirno sačeka smrt. Začudićeš se koliko šesnaestogodišnjakinja ima života u sebi, a ipak ostalo joj je još malo. Ona se smeje, ona plače. U redu je plakati. Ali nikada nije odustala ni od jedne želje. Išla je do kraja. Na kraju i dočekala svoj kraj.

Tag Cloud
No tags yet.
Featured Review